آشنا شدن با اصول بهینه سازی سایت 

 

آموزش سئو برای مدیران شرکت ها و سایت ها بی شک مهمترین و تاثیرگذارترین عامل پیشرفت برای آنان است. برای فراگیری کامل سئو باید تلاش ویژه ای کرد، شاید به همین دلیل است که سئو سومین شغل پردرآمد دیجیتال مارکتینگ است.

سئو تنها به معنای بهینه سازی سایت برای گوگل نبوده و شامل تمام موتورهای جستجو میشود اما باید بدانید درایران استفاده از گوگل به مراتب بیشتر از سایر موتورهای جستجو است بنابراین باید تمام تمرکز ما روی نکات سئو سایت براساس پارامترهای گوگل باشد.

در شرایط امروزی آموزش سئو  میتواند به مدیران کسب و کارها کمک می کند مدیریت سایت خود را به بهترین شکل انجام داده و فروش خدمات و محصولات خود را افزایش دهند.

سئو چیست؟

سئو SEO نسخه کوتاه شده عبارت Search Engine Optimization است و به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

به زبان ساده سئو علمی است که به وسیله آن سایت شما در نتایج موتورهای جستجوگر مانند گوگل نمایش داده میشود و میتوانید شاهد افزایش ترافیک سایتتان باشید. علم سئو شامل تکنیک های بسیار زیاد و جذابی است و نیاز به تمرین فراوان و در نتیجه تسلط بر بهینه سازی سایت به صورت سئو داخلی و سئو خارجی دارد.

اگر سایت شما در رتبه های اول گوگل قرار گیرد فروش ما بیش از 50 برابر افزایش می یابد .

هدف اصلی از سئو توجه ویژه به رضایت کاربران از نتایج جستجو است. و گوگل سعی میکند سایت هایی را در رتبه اول گوگل نمایش دهد که خواسته کاربران را برآورده می کند.

برای موفقیت در سئو باید بیشتر از هر چیز به رضایت کاربران توجه کنیم. رضایت کاربران از سایت و محتوای سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد . ادبیات شما، کیفیت محتوا، اطلاعات ارائه شده، نحوه نمایش و ارائه محتوا، سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل، پاسخ گویی به سوالات کاربران و بسیاری موارد دیگر در رضایت کاربران تاثیر می گذارد.

چرا سئو در موفقیت کسب و کارها تاثیرگذار است؟

در سال های اخیر فرهنگ جستجو در میان تمام مردم دنیا رواج یافته و البته رونق استفاده از تلفن های همراه موجب شده ، دسترسی به اطلاعات نسبت به گذشته بسیار سریع و ساده باشد. هم اکنون روزانه میلیاردها جستجو در اینترنت و از طریق گوگل صورت می گیرد و بسیاری از آنها با هدف خرید کالا یا دسترسی به خدمات هستند.

اگر سایت شما جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید کاربران وارد سایت شما شده و اطلاعات درخواستی خود را از کالا و خدمات شما را دریافت میکند. و همین فرآیند باعث میشود ارتباط بیشتری با مردم داشته باشید و شانس خود را برای تبدیل جستجوگران به مشتریان خود افزایش دهید.

به طور متوسط 32 درصد کاربران دسکتاپ و 24 درصد کاربران موبایل بر روی سایت رتبه یک گوگل کلیک میکنند.

پس از ورد کاربر به سایت فرآیند تبدیل کاربر به مشتری آغاز می شود. حال اگر سایت شما در موبایل نمایش مناسبی نداشته باشد احتمال بسیار زیاد از سایت شما خارج شده و وارد سایت دیگری میشود. رفتار کاربران و رضایت آن ها از نظر موتور جستجوی گوگل بسیار با اهمیت است.

در مجموع میتوان گفت هرچقدر جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید کاربران بیشتری وارد سایت شما میشوند و هرچقدر که سایت شما امکانات بهتری برای کاربران فراهم کرده باشد نرخ تبدیل به مشتری افزایش می یابد.

چرا آموزش سئو برای کسب و کارها مفید است؟

برای موفقیت در سئو باید تکنیک ها و استانداردهای مرتبط این حوزه را به خوبی بشناسیم و تصمیم بگیریم که برون سپاری سئو کار درستی است یا خیر.

  1. سئو سایت ارزان نیست

با توجه به رقابت در فضای اینترنت معمولا کسب جایگاه در عبارت کلمه کلیدی دشوار است. در نتیجه قیمت خدمات سئو هر روز بیشتر از گذشته است.

  1. انتخاب متخصص سئو ساده نیست

انتخاب متخصصین سئو که در این حوزه فعالیت میکنند و بررسی عملکرد آنها برای شما دشوار است. و ممکن است از عباراتی استفاده کنند که برای شما نا آشناست. ولی اگر دانش کافی داشته باشید میتوانید افراد مناسب را انتخاب کنید و در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

  1. سئو کلمات کلیدی زمان بر است

برای افرادی که تسلطی در حوزه سئو ندارند درک سئو دشوار است. افراد تصور میکنند در زمان کوتاه سئو کلمات اتفاق میافتد در صورتی که این تفکر اشتباه است. و بسته به کلمات کلیدی انتخاب شده زمان موفقیت نیز متفاوت است و به صبر و تلاش بسیاری نیاز است.

انواع متفاوت سئو

  • سئو کلاه سفید  (White Hat Seo)

سئو کلاه سفید یعنی عملیات سئو کاملا قانونی و در چهارچوب قوانین گوگل انجام شود. به این معنی است که همیشه محتوایی اصولی و مستمر تولید کنید و منتشر کنید. و بهتر است آموزش تولید محتوای اصولی را نیز ببینید. همیشه این گونه سایتها آینده خوبی دارند. اما برای سئو کلاه سفید زمان بسیار بیشتری باید گذاشته شود و رسیدن به نتایج اول گوگل سختتر است.

  • سئو کلاه خاکستری (Gray Hat Seo)

سئو کلاه خاکستری به این معنی است که بعضی مواقع قوانین گوگل را رعایت نکنیم و گاهی هم کاملا قوانین را رعایت کنیم به صورتی که گوگل متوجه خطای ما نشود. سئو کلاه خاکستری یکی از محبوبترین روشها در بین سئوکاران است. زیرا ریسک کمتری دارد و در زمان کمتری به صفحه اول گوگل و در نهایت لینک یک گوگل میرسید. سئو کلاه خاکستری هزینه کمتری دارد و در وقت و زمان نیز صرفه جویی میشود.

  • سئو کلاه سیاه (Black Hat Seo)

سئو کلاه سیاه بسیار خطرناک است و به این معنی است که قوانین گوگل را دور بزنید و اگر گوگل متوجه شود سایت شما را از نتایج حذف میکند و به نوع سایت شما پنالتی میشود. انجام فعالیت کلاه سیاه براحتی نیست و باید کاملا متخصص باشید و اگر جایی در مسیر اشتباه کنید گوگل جریمه سنگینی برای سایتتان در نظر میگیرد. و اولین اشتباه شما آخرین اشتباه شما میشود بنابراین به هیچ وجه سراغ سئو کلاه سیاه نروید.